edoc-Server der Humboldt-Universität zu Berlin

Article UMAC Journal

Author(s): Helen Chatterjee
Title: Staying essential – Articulating the value of object based learning
Published in: Proceedings of the 7th Conference of the International Committee of ICOM for University Museums and Collections, Vienna, 19th-24th August 2007 pp. 37-42
Full Text: pdf (urn:nbn:de:kobv:11-10093337)
xml (urn:nbn:de:kobv:11-10096666)
Keywords: University, Object Based Learning, Hospital
Organization: International Committee for University Museums and Collections (UMAC)
Licence: Attribution-NonCommercial-NoDerivs (us CC BY NC ND)
Metadataexport: To save the complete metadataset in Endnote- or Bibtex-fomat, click on the corresponding link. Endnote   Bibtex  
Print on demand: If you click on this icon, you can order a printed version of this publication.
Tag this site: These icons refer to so called Social-Bookmark-Systems, where you can create bookmarks, personal tags and look to bookmarks of other users.
  • connotea
  • del.icio.us
  • Furl
  • RawSugar

Abstract (eng):
University Museums are outstanding resources and afford a unique opportunity for effective object based learning, the dissemination of subject specific, observational, practical and other transferable skills. Further, they represent sources of inspiration, enjoyment and could play a potentially important role in health, wellbeing and therapy. Critically, therefore, we need to understand the role and value of object handling for learning, knowledge transfer, emotions, wellbeing and health. This paper reports on the outcome of a series of recent workshops, organised by UCL Museums & Collections, examining the value of touch and object handling. These workshops brought together museum practitioners, researchers and clinicians who are engaged in exploring the value of object handling, touch and sensation and in measuring the impact object handling might have for a variety of emotions, in therapy, general wellbeing and in enhancing knowledge acquisition. The role of object handling in a variety of contexts was explored, such as the use of handling collections in outreach and for inspiration. Other workshops explored the psychology behind touch, the underlying mechanisms behind physical stimulation and its link with emotions experienced during object handling. The paper will also explore a range of practical and strategic initiatives employed at UCL Museums & Collections to understand the value of object based learning. Numbering nearly 1 million objects UCL Museums & Collections are used widely across the university in subject specific teaching, knowledge transfer and in the acquisition of key and transferable skills. Innovative uses include the assessment of the value of object handling as an enrichment activity in hospitals by medical students. The case study discussed explains the valuable role university museums can play in research-led teaching.
Access statistics: Die Daten für die Zugriffsstatistik der einzelnen Dokumente wurden aus den durch AWSTATS aggregierten Webserver-Logs erstellt. Sie beziehen sich auf den monatlichen Zugriff auf den Volltext sowie auf die Startseite.
 
Bei Formatversionen eines Dokuments, die aus mehreren Dateien bestehen (insbesondere HTML), wird jeweils der monatlich höchste Zugriffswert auf eine der Dateien (Kapitel) des Dokuments angezeigt.
 
Um die detaillierten Zugriffszahlen zu sehen, fahren Sie bitte mit dem Mauszeiger über die einzelnen Balken des Diagramms.
Startseite: 1 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe PDF: 5 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 15 Zugriffe Startseite: 5 Zugriffe PDF: 17 Zugriffe Startseite: 5 Zugriffe PDF: 17 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 6 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 7 Zugriffe Startseite: 4 Zugriffe PDF: 14 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 17 Zugriffe Startseite: 4 Zugriffe PDF: 36 Zugriffe PDF: 38 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 18 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 28 Zugriffe Startseite: 10 Zugriffe PDF: 43 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 28 Zugriffe Startseite: 4 Zugriffe PDF: 28 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 42 Zugriffe Startseite: 5 Zugriffe PDF: 24 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 28 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 23 Zugriffe Startseite: 4 Zugriffe PDF: 39 Zugriffe PDF: 34 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 35 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 45 Zugriffe PDF: 43 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 147 Zugriffe Startseite: 8 Zugriffe PDF: 60 Zugriffe Startseite: 8 Zugriffe PDF: 54 Zugriffe Startseite: 19 Zugriffe PDF: 75 Zugriffe Startseite: 10 Zugriffe PDF: 89 Zugriffe Startseite: 21 Zugriffe PDF: 88 Zugriffe Startseite: 21 Zugriffe PDF: 62 Zugriffe Startseite: 12 Zugriffe PDF: 80 Zugriffe PDF: 57 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 62 Zugriffe
Jul
11
Aug
11
Sep
11
Oct
11
Nov
11
Dec
11
Jan
12
Feb
12
Apr
12
May
12
Jun
12
Jul
12
Aug
12
Sep
12
Oct
12
Nov
12
Jan
13
Feb
13
Mar
13
Apr
13
May
13
Jun
13
Jul
13
Aug
13
Sep
13
Oct
13
Nov
13
Dec
13
Jan
14
Feb
14
Mar
14
Apr
14
May
14
Jun
14
Jul
14
Aug
14
Sep
14
Monat Jul
11
Aug
11
Sep
11
Oct
11
Nov
11
Dec
11
Jan
12
Feb
12
Apr
12
May
12
Jun
12
Jul
12
Aug
12
Sep
12
Oct
12
Nov
12
Jan
13
Feb
13
Mar
13
Apr
13
May
13
Jun
13
Jul
13
Aug
13
Sep
13
Oct
13
Nov
13
Dec
13
Jan
14
Feb
14
Mar
14
Apr
14
May
14
Jun
14
Jul
14
Aug
14
Sep
14
Startseite 1   3 5 5 1 3 4 2   1 4   3 3 10 3 4 2 5 3 3 4   2 3   2 8 8 19 10 21 21 12   2
PDF 10 5 15 17 17 6 7 14 10 10 17 36 38 18 28 43 28 28 42 24 28 23 39 34 35 45 43 147 60 54 75 89 88 62 80 57 62

Gesamtzahl der Zugriffe seit Jul 2011:

  • Startseite – 177 (4.78 pro Monat)
  • PDF – 1434 (38.76 pro Monat)
 
 
Generiert am 24.10.2014, 23:26:32