edoc-Server der Humboldt-Universität zu Berlin

Article UMAC Journal

Author(s): Nicola Ladkin
Title: Securing the mission through strategic planning
Published in: Proceedings of the 7th Conference of the International Committee of ICOM for University Museums and Collections, Vienna, 19th-24th August 2007 pp. 9-14
Full Text: pdf (urn:nbn:de:kobv:11-10094617)
xml (urn:nbn:de:kobv:11-10096794)
Keywords: strategic planning, museum mission, museum vision
Organization: International Committee for University Museums and Collections (UMAC)
Licence: Attribution-NonCommercial-NoDerivs (us CC BY NC ND)
Metadataexport: To save the complete metadataset in Endnote- or Bibtex-fomat, click on the corresponding link. Endnote   Bibtex  
Print on demand: If you click on this icon, you can order a printed version of this publication.
Tag this site: These icons refer to so called Social-Bookmark-Systems, where you can create bookmarks, personal tags and look to bookmarks of other users.
  • connotea
  • del.icio.us
  • Furl
  • RawSugar

Abstract (eng):
The Museum of Texas Tech University in Lubbock, Texas, USA provides a centralized location where collections are made, researched, interpreted, exhibited, and preserved for the benefit of the academic and the broader community alike. In this way, the Museum exists and operates on the interface between the academic world and the wider world beyond. This situation gives the Museum something of an advantage in the current transitional academic climate. This does not mean, however, that the Museum is not challenged by demands placed upon it by the parent institution that is itself in transition. An increasingly diverse student body, opportunities presented by new technologies and related pedagogies, leadership succession concerns, and rising costs in the face of declining budgets, to name a few, all contribute to an academic identity in flux. In response, the Museum fulfills the traditional role of a university museum by providing the core functions of collections care, scholarly research, and exhibition and embraces the role as an interface between the university and the public by acting as a conduit for knowledge on heritage in both its tangible (collections) and intangible (information) forms. The Museum accomplishes this by aligning its academic and intellectual mission and vision with that of Texas Tech University. For practical purposes, this is achieved through a strategic planning process that also mirrors that of the University. Through identifying goals, critical success factors and objectives (including strategies and assessments) the Museum can prioritize all of its activities, from traditional object-based research to innovative public programming. In turn, this process assists in making the most of limited resources and raises the profile of the Museum both within the University and in the world outside.
Access statistics: Die Daten für die Zugriffsstatistik der einzelnen Dokumente wurden aus den durch AWSTATS aggregierten Webserver-Logs erstellt. Sie beziehen sich auf den monatlichen Zugriff auf den Volltext sowie auf die Startseite.
 
Bei Formatversionen eines Dokuments, die aus mehreren Dateien bestehen (insbesondere HTML), wird jeweils der monatlich höchste Zugriffswert auf eine der Dateien (Kapitel) des Dokuments angezeigt.
 
Um die detaillierten Zugriffszahlen zu sehen, fahren Sie bitte mit dem Mauszeiger über die einzelnen Balken des Diagramms.
Startseite: 1 Zugriffe PDF: 3 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 1 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 4 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 4 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 2 Zugriffe Startseite: 6 Zugriffe PDF: 7 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 3 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 2 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 6 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 6 Zugriffe Startseite: 4 Zugriffe PDF: 9 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe Startseite: 11 Zugriffe PDF: 9 Zugriffe Startseite: 5 Zugriffe PDF: 11 Zugriffe PDF: 4 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 17 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe Startseite: 91 Zugriffe PDF: 15 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 12 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 14 Zugriffe PDF: 6 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 7 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 24 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 14 Zugriffe Startseite: 15 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe Startseite: 14 Zugriffe PDF: 17 Zugriffe Startseite: 24 Zugriffe PDF: 16 Zugriffe Startseite: 16 Zugriffe PDF: 17 Zugriffe Startseite: 10 Zugriffe PDF: 26 Zugriffe Startseite: 10 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe
Jul
11
Aug
11
Sep
11
Oct
11
Nov
11
Dec
11
Jan
12
Feb
12
Apr
12
May
12
Jun
12
Jul
12
Aug
12
Sep
12
Oct
12
Nov
12
Jan
13
Feb
13
Mar
13
Apr
13
May
13
Jun
13
Jul
13
Aug
13
Sep
13
Oct
13
Nov
13
Dec
13
Jan
14
Feb
14
Mar
14
Apr
14
May
14
Jun
14
Jul
14
Aug
14
Monat Jul
11
Aug
11
Sep
11
Oct
11
Nov
11
Dec
11
Jan
12
Feb
12
Apr
12
May
12
Jun
12
Jul
12
Aug
12
Sep
12
Oct
12
Nov
12
Jan
13
Feb
13
Mar
13
Apr
13
May
13
Jun
13
Jul
13
Aug
13
Sep
13
Oct
13
Nov
13
Dec
13
Jan
14
Feb
14
Mar
14
Apr
14
May
14
Jun
14
Jul
14
Aug
14
Startseite 1 2 1 3 1 1 6 3 1   1 2 4 1 11 5   3 1 91 1 2 1 2   3   2 3 1 15 14 24 16 10 10
PDF 3   1 4 4 2 7 3   2 6 6 9 10 9 11 4 17 10 15 10 13 12 10 13 14 6 7 24 14 13 17 16 17 26 10

Gesamtzahl der Zugriffe seit Jul 2011:

  • Startseite – 242 (6.72 pro Monat)
  • PDF – 345 (9.58 pro Monat)
 
 
Generiert am 30.09.2014, 09:25:23