edoc-Server der Humboldt-Universität zu Berlin

Article UMAC Journal

Author(s): Peter Trowles
Title: Managing cultural expectations – The Glasgow School of Art and the legacy of Charles Rennie Mackintosh
Published in: Proceedings of the 7th Conference of the International Committee of ICOM for University Museums and Collections, Vienna, 19th-24th August 2007 pp. 67-74
Full Text: pdf (urn:nbn:de:kobv:11-10094630)
xml (urn:nbn:de:kobv:11-10096881)
Organization: International Committee for University Museums and Collections (UMAC)
Licence: Attribution-NonCommercial-NoDerivs (us CC BY NC ND)
Metadataexport: To save the complete metadataset in Endnote- or Bibtex-fomat, click on the corresponding link. Endnote   Bibtex  
Print on demand: If you click on this icon, you can order a printed version of this publication.

Abstract (eng):
Professor Christopher Frayling, Rector of the Royal College of Art has remarked that the Charles Rennie Mackintosh-designed Glasgow School of Art is “the only art school in the world where the building is worthy of the subject” whilst Sir Terence Conran, the designer and retailer, has stated that the School is “an architecturally inspirational place that has played a unique part in the history of design”. Fine words, but as the School enters the 21st century it faces a complex challenge. It certainly aims to maintain the world famous Mackintosh building as a teaching facility, now at the heart of a very busy campus. Nevertheless, it also recognizes the importance of the building as an architectural monument and wishes to preserve the fabric of this unique structure. It also accepts and understands the wider cultural significance of Mackintosh and role of the arts in Glasgow. With this in mind, summer 2007 saw the start of an ambitious £ 8.7 m conservation and access project that will: Conserve and protect the building's fabric, and restore many of its original features and spaces. Improve the care, exhibition and access to the School's internationally important archives and collections including the provision of new stores and a public study centre. Manage and enhance visitor access to a continually working art school but allow for a predicted growth in numbers to approximately 33,000 visitors per year. Expectations are high but The Glasgow School of Art is confident that its cultural past will continue to play a crucial part in shaping its educational future.
Access statistics: Die Daten für die Zugriffsstatistik der einzelnen Dokumente wurden aus den durch AWSTATS aggregierten Webserver-Logs erstellt. Sie beziehen sich auf den monatlichen Zugriff auf den Volltext sowie auf die Startseite.
 
Bei Formatversionen eines Dokuments, die aus mehreren Dateien bestehen (insbesondere HTML), wird jeweils der monatlich höchste Zugriffswert auf eine der Dateien (Kapitel) des Dokuments angezeigt.
 
Um die detaillierten Zugriffszahlen zu sehen, fahren Sie bitte mit dem Mauszeiger über die einzelnen Balken des Diagramms.
Startseite: 11 Zugriffe PDF: 17 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 15 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 26 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 30 Zugriffe Startseite: 4 Zugriffe PDF: 25 Zugriffe Startseite: 7 Zugriffe PDF: 29 Zugriffe Startseite: 4 Zugriffe PDF: 32 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 35 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 19 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 14 Zugriffe PDF: 19 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 30 Zugriffe Startseite: 4 Zugriffe PDF: 30 Zugriffe Startseite: 19 Zugriffe PDF: 23 Zugriffe Startseite: 28 Zugriffe PDF: 24 Zugriffe Startseite: 17 Zugriffe PDF: 45 Zugriffe Startseite: 8 Zugriffe PDF: 30 Zugriffe
Jan
16
Feb
16
Mar
16
Apr
16
May
16
Jun
16
Jul
16
Aug
16
Sep
16
Oct
16
Nov
16
Dec
16
Jan
17
Feb
17
Mar
17
Apr
17
May
17
Monat Jan
16
Feb
16
Mar
16
Apr
16
May
16
Jun
16
Jul
16
Aug
16
Sep
16
Oct
16
Nov
16
Dec
16
Jan
17
Feb
17
Mar
17
Apr
17
May
17
Startseite 11 1 3 2 4 7 4 3 3 1   3 4 19 28 17 8
PDF 17 15 26 30 25 29 32 35 19 14 19 30 30 23 24 45 30

Gesamtzahl der Zugriffe seit Jan 2016:

  • Startseite – 118 (6.94 pro Monat)
  • PDF – 443 (26.06 pro Monat)
 
 
Generiert am 23.06.2017, 15:47:54