edoc-Server der Humboldt-Universität zu Berlin

Post- oder Preprint

Publikationsart: Artikel
Autor(en): Michael Seadle; Elke Greifeneder
Titel: Envisioning an iSchool Curriculum
Erschienen in: Information Research 12 (4) 2007
http://informationr.net/ir/index.html
ISSN: 1368-1613
Erstveröffentlichung: 04.10.2007
Veröffentlichung auf edoc: 03.11.2009
Status: published
peer_reviewed
Volltext: pdf (urn:nbn:de:kobv:11-100101584)
Fachgebiet(e): Bibliotheks- und Informationswissenschaft
Schlagwörter (eng): iSchool
Einrichtung: Humboldt-Universität zu Berlin, Philosophische Fakultät I
Verlagsinformation: Information Research, is an open access, international, peer-reviewed, scholarly journal, dedicated to making accessible the results of research across a wide range of information-related disciplines. It is privately published and edited by Professor T.D. Wilson. It is hosted, and given technical support, by Lund University Libraries, Sweden. Editorial support is provided by the Swedish School of Library and Information Science, Gothenburg University and Högskolan i Borås.
Metadatenexport: Um den gesamten Metadatensatz im Endnote- oder Bibtex-Format zu speichern, klicken Sie bitte auf den entsprechenden Link. Endnote   Bibtex  
print on demand: Wenn Sie auf dieses Icon klicken, können Sie ein Druckexemplar dieser Publikation bestellen. Bestellung als gedruckte und gebundene Version bei epubli.de, Ausführung der Bestellung erst nach Bestätigung auf den epubli.de-Seiten

Abstract (eng):
The questions we were asked to discuss for this 6th International Conference on Conceptions of Library and Information Science were whether there should be a unique iSchool curriculum and, if so, what would it look like? We have used a methodology in writing this paper that draws heavily on anthropological traditions of observation and analysis. If a unique iSchool curriculum ought to exist, then an iSchool ought to be more than a library school with a name that implies modern times. Some of the differences between iSchools and the more traditional library schools are apparent in their course descriptions. Our proposed curriculum is an abstract designed around a set of ideas, not around what is implementable in the classroom. At present our interactions with computers tend to be highly verbal. Nonetheless the real communication takes place with words. For those who like this ideal curriculum and want to try it should at a minimum retain three key principles: 1) all information services now revolve around human-computer interaction; 2) teach students to think like anthropologists and look at the problems and issues from multiple viewpoints, multiple cultures, and multiple ecologies; and 3) students need to remember that language both enables and limits our ability to communicate with contemporary information systems - without a strong awareness of linguistic issues, we cannot provide information.
Zugriffsstatistik: Die Daten für die Zugriffsstatistik der einzelnen Dokumente wurden aus den durch AWSTATS aggregierten Webserver-Logs erstellt. Sie beziehen sich auf den monatlichen Zugriff auf den Volltext sowie auf die Startseite.
 
Bei Formatversionen eines Dokuments, die aus mehreren Dateien bestehen (insbesondere HTML), wird jeweils der monatlich höchste Zugriffswert auf eine der Dateien (Kapitel) des Dokuments angezeigt.
 
Um die detaillierten Zugriffszahlen zu sehen, fahren Sie bitte mit dem Mauszeiger über die einzelnen Balken des Diagramms.
Startseite: 1 Zugriffe PDF: 5 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 3 Zugriffe PDF: 2 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 3 Zugriffe PDF: 5 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 1 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 4 Zugriffe PDF: 3 Zugriffe PDF: 1 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 6 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe PDF: 15 Zugriffe PDF: 5 Zugriffe PDF: 11 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe PDF: 15 Zugriffe PDF: 6 Zugriffe PDF: 5 Zugriffe PDF: 5 Zugriffe PDF: 4 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 4 Zugriffe PDF: 2 Zugriffe PDF: 2 Zugriffe PDF: 8 Zugriffe PDF: 12 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 7 Zugriffe PDF: 3 Zugriffe PDF: 15 Zugriffe PDF: 11 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 29 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 25 Zugriffe PDF: 5 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 26 Zugriffe
Jul
11
Aug
11
Sep
11
Nov
11
Dec
11
Jan
12
Apr
12
May
12
Jul
12
Aug
12
Sep
12
Oct
12
Nov
12
Dec
12
Jan
13
Feb
13
Mar
13
Apr
13
Jun
13
Jul
13
Aug
13
Sep
13
Oct
13
Nov
13
Dec
13
Jan
14
Feb
14
Mar
14
Apr
14
May
14
Jun
14
Jul
14
Aug
14
Sep
14
Oct
14
Monat Jul
11
Aug
11
Sep
11
Nov
11
Dec
11
Jan
12
Apr
12
May
12
Jul
12
Aug
12
Sep
12
Oct
12
Nov
12
Dec
12
Jan
13
Feb
13
Mar
13
Apr
13
Jun
13
Jul
13
Aug
13
Sep
13
Oct
13
Nov
13
Dec
13
Jan
14
Feb
14
Mar
14
Apr
14
May
14
Jun
14
Jul
14
Aug
14
Sep
14
Oct
14
Startseite 1 2   1   3 2 1     2 1                     2         1       1 1   1
PDF 5 3 2 3 5   1 4 3 1 6 10 15 5 11 13 10 15 6 5 5 4 4 2 2 8 12 7 3 15 11 29 25 5 26

Gesamtzahl der Zugriffe seit Jul 2011:

  • Startseite – 19 (0.54 pro Monat)
  • PDF – 281 (8.03 pro Monat)
 
 
Generiert am 22.11.2014, 20:27:35