edoc-Server der Humboldt-Universität zu Berlin

Article UMAC Journal

Author(s): Jane Pickering
Title: Ivory tower or welcoming neighbor? Engaging our local communities
Published in: Proceedings of the 8th Conference of the International Committee of ICOM for University Museums and Collections (UMAC), Manchester, 16th–20th September 2008 pp. 15-22
Full Text: pdf (urn:nbn:de:kobv:11-100104295)
xml (urn:nbn:de:kobv:11-100173812)
Keywords: university museums, underserved communities, urban audiences
Organization: International Committee for University Museums and Collections (UMAC)
Licence: Attribution-NonCommercial-NoDerivs (us CC BY NC ND)
Metadataexport: To save the complete metadataset in Endnote- or Bibtex-fomat, click on the corresponding link. Endnote   Bibtex  
Print on demand: If you click on this icon, you can order a printed version of this publication.
Tag this site: These icons refer to so called Social-Bookmark-Systems, where you can create bookmarks, personal tags and look to bookmarks of other users.
  • connotea
  • del.icio.us
  • Furl
  • RawSugar

Abstract (eng):
The Yale Peabody Museum is situated in the economically and ethnically diverse urban environment of New Haven. For over ten years the museum has run extremely popular cultural festivals that attract a diverse audience of thousands, but we discovered that attendees rarely came from the city itself. Clearly, having high-quality programming was not enough to attract our local community. To investigate this issue the museum launched a year-long research study to address the following questions: What is the perception that residents have of the museum and what are the barriers to their engagement with the museum? How can we serve visitors from our neighborhood? How does being part of Yale University affect people’s relationship with the museum? Our results were comparable to other studies by urban institutions but there were some differences that are of particular interest to university museums. For example, we discovered that negative opinions about the university were a significant barrier. There was also confusion as to our target audience, and a perception that our programs would not be of interest to “regular” people. University museums need to make considerable efforts if they hope to attract and serve non traditional museum goers – particularly changes in how they communicate and partner with the community. New initiatives at the Peabody include programming for local teenagers, diversity training for frontline staff, new outreach programs, and targeted marketing plans.
Access statistics: Die Daten für die Zugriffsstatistik der einzelnen Dokumente wurden aus den durch AWSTATS aggregierten Webserver-Logs erstellt. Sie beziehen sich auf den monatlichen Zugriff auf den Volltext sowie auf die Startseite.
 
Bei Formatversionen eines Dokuments, die aus mehreren Dateien bestehen (insbesondere HTML), wird jeweils der monatlich höchste Zugriffswert auf eine der Dateien (Kapitel) des Dokuments angezeigt.
 
Um die detaillierten Zugriffszahlen zu sehen, fahren Sie bitte mit dem Mauszeiger über die einzelnen Balken des Diagramms.
Startseite: 2 Zugriffe PDF: 4 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 4 Zugriffe PDF: 4 Zugriffe Startseite: 4 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 5 Zugriffe Startseite: 5 Zugriffe PDF: 11 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 9 Zugriffe PDF: 9 Zugriffe PDF: 5 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe PDF: 21 Zugriffe PDF: 16 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe Startseite: 5 Zugriffe PDF: 12 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 18 Zugriffe Startseite: 7 Zugriffe PDF: 40 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe Startseite: 2 Zugriffe PDF: 17 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 18 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 11 Zugriffe Startseite: 1 Zugriffe PDF: 14 Zugriffe PDF: 12 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 10 Zugriffe Startseite: 3 Zugriffe PDF: 11 Zugriffe Startseite: 5 Zugriffe PDF: 11 Zugriffe Startseite: 8 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe Startseite: 4 Zugriffe PDF: 19 Zugriffe Startseite: 8 Zugriffe PDF: 20 Zugriffe
Jul
11
Aug
11
Sep
11
Oct
11
Nov
11
Dec
11
Jan
12
Feb
12
Apr
12
May
12
Jun
12
Jul
12
Aug
12
Sep
12
Oct
12
Nov
12
Jan
13
Feb
13
Mar
13
Apr
13
May
13
Jun
13
Jul
13
Aug
13
Sep
13
Oct
13
Nov
13
Dec
13
Jan
14
Feb
14
Mar
14
Monat Jul
11
Aug
11
Sep
11
Oct
11
Nov
11
Dec
11
Jan
12
Feb
12
Apr
12
May
12
Jun
12
Jul
12
Aug
12
Sep
12
Oct
12
Nov
12
Jan
13
Feb
13
Mar
13
Apr
13
May
13
Jun
13
Jul
13
Aug
13
Sep
13
Oct
13
Nov
13
Dec
13
Jan
14
Feb
14
Mar
14
Startseite 2 3   4 1 2 1 5 2     2     2 5 3 7   2 3 1 1   3 3 3 5 8 4 8
PDF 4 4 4 13 10 13 5 11 9 9 5 13 21 16 13 12 18 40 10 17 18 11 14 12 13 10 11 11 13 19 20

Gesamtzahl der Zugriffe seit Jul 2011:

  • Startseite – 80 (2.58 pro Monat)
  • PDF – 399 (12.87 pro Monat)
 
 
Generiert am 21.04.2014, 06:44:55