edoc-Server der Humboldt-Universität zu Berlin

Artikel SERL

Autor(en): Susanne Weßnigk; Neumann Knut
Titel: Understanding Energy - An exploration of the relationship between measures of students’ understanding of energy, general cognitive abilities and schooling
Volltext: pdf (urn:nbn:de:kobv:11-100237326)
Schlagwörter (eng): Energy understanding, cognitive abilities, Rasch Background Model
Einrichtung: Humboldt-Universität zu Berlin
Metadatenexport: Um den gesamten Metadatensatz im Endnote- oder Bibtex-Format zu speichern, klicken Sie bitte auf den entsprechenden Link. Endnote   Bibtex  
print on demand: Wenn Sie auf dieses Icon klicken, können Sie ein Druckexemplar dieser Publikation bestellen.

Abstract (eng):
Past research has examined students’ understanding of energy at different stages of schooling. This research has led to the widespread view that students progress in their understanding of energy through a sequence of key ideas about energy. However, so far, it is unclear, whether this progression in understanding energy is a result of schooling or whether it is a result of maturation - in particular, as the role of general domain-unspecific cognitive abilities that improve with age, such as reading ability in the assessment of students’ understanding of energy. In a re-analysis of data from N=1856 students of grades 6, 8 and 10 in German middle schools, we investigated, in addition to the amount of schooling, the impact of general cognitive abilities on measures of middle school students’ understanding of energy. To do so we utilized a latent variable modelling approach. Our findings suggest that whereas students’ understanding of energy is related to general cognitive abilities, this understanding is also considerably dependent on the amount of schooling. This finding corroborates findings from earlier studies that students’ progression in their understanding of energy is indeed a function of schooling and not just a product of maturation.
Zugriffsstatistik: Die Daten für die Zugriffsstatistik der einzelnen Dokumente wurden aus den durch AWStats aggregierten Webserver-Logs erstellt. Sie beziehen sich auf den monatlichen Zugriff auf den Volltext sowie auf die Startseite. Die Zugriffsstatistik wird nicht standardisiert erfasst und kann maschinelle Zugriffe enthalten.
 
Bei Formatversionen eines Dokuments, die aus mehreren Dateien bestehen (insbesondere HTML), wird jeweils der monatlich höchste Zugriffswert auf eine der Dateien (Kapitel) des Dokuments angezeigt.
 
Um die detaillierten Zugriffszahlen zu sehen, fahren Sie bitte mit dem Mauszeiger über die einzelnen Balken des Diagramms.
Startseite: 15 Zugriffe PDF: 24 Zugriffe Startseite: 26 Zugriffe PDF: 34 Zugriffe Startseite: 18 Zugriffe PDF: 14 Zugriffe Startseite: 15 Zugriffe PDF: 19 Zugriffe Startseite: 15 Zugriffe PDF: 32 Zugriffe Startseite: 13 Zugriffe PDF: 18 Zugriffe Startseite: 14 Zugriffe PDF: 25 Zugriffe Startseite: 8 Zugriffe PDF: 13 Zugriffe Startseite: 5 Zugriffe PDF: 16 Zugriffe Startseite: 17 Zugriffe PDF: 22 Zugriffe Startseite: 25 Zugriffe PDF: 18 Zugriffe
Apr
16
May
16
Jun
16
Jul
16
Aug
16
Sep
16
Oct
16
Nov
16
Dec
16
Jan
17
Feb
17
Monat Apr
16
May
16
Jun
16
Jul
16
Aug
16
Sep
16
Oct
16
Nov
16
Dec
16
Jan
17
Feb
17
Startseite 15 26 18 15 15 13 14 8 5 17 25
PDF 24 34 14 19 32 18 25 13 16 22 18

Gesamtzahl der Zugriffe seit Apr 2016:

  • Startseite – 171 (15.55 pro Monat)
  • PDF – 235 (21.36 pro Monat)
 
 
Generiert am 29.03.2017, 19:11:42