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2017Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/18692
Grenzen und Möglichkeiten der digitalen Kunstgeschichte und der Digital Humanities - eine kritische Betrachtung der Methoden
dc.contributor.authorAngela, Dressen
dc.date.accessioned2018-01-10T16:58:32Z
dc.date.available2018-01-10T16:58:32Z
dc.date.issued2017none
dc.identifier.urihttp://edoc.hu-berlin.de/18452/19402
dc.description.abstractThis article looks at Digital Humanities methods applied in Digital Art History. The aim of this article is to give a first introduction to DH methods and to distinguish between the two directions in DAH, one that is influenced by DH methods and the other which is characterized by the creation or application of digital tools.eng
dc.language.isogernone
dc.publisherHumboldt-Universität zu Berlin
dc.rights(CC BY-SA 3.0 DE) Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 3.0 Deutschlandger
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/de/
dc.subjectDigital Art Historyeng
dc.subjectDigital Humanitieseng
dc.subjectmethodseng
dc.subject.ddc700 Künste, Bildende und angewandte Kunstnone
dc.titleGrenzen und Möglichkeiten der digitalen Kunstgeschichte und der Digital Humanities - eine kritische Betrachtung der Methodennone
dc.typearticle
dc.title.translatedBorders and possibilities for Digital Art History and Digital Humanities - a critical overview of methodsnone
dc.identifier.urnurn:nbn:de:kobv:11-110-18452/19402-3
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.18452/18692
local.edoc.container-titleKunsttexte - Renaissancenone
local.edoc.pages17none
local.edoc.type-nameZeitschriftenartikel
local.edoc.institutionVilla I Tatti, Harvard Universitynone
local.edoc.container-typeperiodical
local.edoc.container-type-nameZeitschrift
local.edoc.container-volume2017
local.edoc.container-issue4
local.edoc.container-periodicalpart-creatorAngela Dressen, Lia Markeynone
local.edoc.container-periodicalpart-titleCritical Approaches to Digital Art Historynone
local.edoc.container-erstkatid2063498-5

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