Auflistung Vol. 1/2018: Plurilingualism Today: Looking Back and Forward nach Titel
Anzeige der Publikationen 6-11 von 11
-
2018-04-04ZeitschriftenartikelPlurilinguale Identitäten? Entwicklungen in der Theoriebildung und empirische Forschungsergebnisse zur Mehrsprachigkeit an Schulen Das Ziel dieses Beitrags ist es, Einblicke in den Forschungsbereich der plurilingualen Bildung zu geben und dabei insbesondere auf diejenigen Forschungsansätze und Formen von Theoriebildung zu fokussieren, die in Richtung ...
-
2018-04-04ZeitschriftenartikelPlurilingualism in schooling policies: The Brussels melting pot Brussels is a multilingual and multicultural city at the heart of Europe, where individual plurilingualism is the norm rather than the exception. As far as multilingual language policies in Brussels schools are concerned, ...
-
2018-04-04ZeitschriftenartikelRezeptive Mehrsprachigkeit – der mögliche Beitrag der Fremdsprachendidaktik zur Bildung einer gemeinsamen europäischen Öffentlichkeit In European Union’s school-contexts, current teaching and learning foreign languages has been continuing a tradition whose roots go back to the nineteenth century when the dominant and overall educational objective was to ...
-
2018-04-04ZeitschriftenartikelThe Notion of Plurilingual and Pluricultural Competence in the Teaching of Foreign Languages in France In this article, we analyze the way the notions of plurilingual repertoire and Plurilingual and Pluricultural Competence (henceforth PPC) were interpreted in three foreign language teaching curricula published after 2010 ...
-
2018-04-04ZeitschriftenartikelThe role of Latin in multilingual learners’ strategies Research on third language acquisition and multilingualism found consistent evidence that metacognitive and metalinguistic awareness are crucial for the enhancement of different kinds of language learning strategies in ...
-
2018-04-04ZeitschriftenartikelTransformando la educación de bilingües emergentes en el estado de Nueva York Este artículo traza el trabajo de CUNY-NYSIEB, un proyecto educativo para transformar la educación de bilingües emergentes en las escuelas del estado de Nueva York. Describimos el propósito y la visión del proyecto, como ...