Logo der Humboldt-Universität zu BerlinLogo der Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Banner: Fassade der Humboldt-Universität zu Berlin
Publikation anzeigen 
  • edoc-Server Startseite
  • Elektronische Zeitschriften
  • Language Education and Multilingualism – The Langscape Journal
  • Vol. 1/2018
  • Publikation anzeigen
  • edoc-Server Startseite
  • Elektronische Zeitschriften
  • Language Education and Multilingualism – The Langscape Journal
  • Vol. 1/2018
  • Publikation anzeigen
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Gesamter edoc-ServerBereiche & SammlungenTitelAutorSchlagwortDiese SammlungTitelAutorSchlagwort
PublizierenEinloggenRegistrierenHilfe
StatistikNutzungsstatistik
Gesamter edoc-ServerBereiche & SammlungenTitelAutorSchlagwortDiese SammlungTitelAutorSchlagwort
PublizierenEinloggenRegistrierenHilfe
StatistikNutzungsstatistik
Publikation anzeigen 
  • edoc-Server Startseite
  • Elektronische Zeitschriften
  • Language Education and Multilingualism – The Langscape Journal
  • Vol. 1/2018
  • Publikation anzeigen
  • edoc-Server Startseite
  • Elektronische Zeitschriften
  • Language Education and Multilingualism – The Langscape Journal
  • Vol. 1/2018
  • Publikation anzeigen
2018-04-04Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/19033
Intercultural education: A challenge for bilingual programmes
Gómez Parra, Elena
The integration of the intercultural dimension within a bilingual approach has been discussed largely in the literature. The advantages, challenges and the opportunities that such integrated approach brings to international education are numerous, and the discussion is vibrant. This paper will review extensively the main concepts that define both approaches with the goal of identifying a common construct which leads towards the theoretical foundation of a joint methodology to intercultural and bilingual education. The main challenges of this approach will finally arise at the end of this paper.
 
La integración de la dimensión cultural en un enfoque bilingüe ha sido un tema ampliamente debatido en la literatura. Las ventajas, desafíos y las oportunidades que un enfoque integrado ofrece a la educación internacional son numerosos y la discusión es muy interesante. Este artículo revisará los principales conceptos que definen ambos enfoques con el objetivo de identificar un constructo común que nos conduzca hacia el fundamento teórico de una metodología conjunta para la educación bilingüe e intercultural. Los desafíos principales de dicho enfoque se relacionan y discuten en la parte final de este trabajo.
 
Dateien zu dieser Publikation
Thumbnail
LEM-2018_Gomez.pdf — PDF — 250.9 Kb
MD5: fec457abec5aa710db269b016378dbb7
Zitieren
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY-NC-ND 3.0 DE) Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitung 3.0 Deutschland(CC BY-NC-ND 3.0 DE) Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitung 3.0 Deutschland(CC BY-NC-ND 3.0 DE) Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitung 3.0 Deutschland(CC BY-NC-ND 3.0 DE) Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitung 3.0 Deutschland
Zur Langanzeige
Impressum Leitlinien Kontakt Datenschutzerklärung
Ein Service der Universitätsbibliothek und des Computer- und Medienservice
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/19033
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/19033
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/19033">https://doi.org/10.18452/19033</a>