Ausgabe 3.2018 / Renaissance
Diese Ausgabe bietet nach dem Heft 1/2018 weitere Beiträge zu dem Komplex „Original – Kopie – Fälschung“. Der thematische Bogen dieser Nummer spannt sich von der Kopie als selbstverständlicher künstlerischer Praxis in der traditionellen Malerei Chinas über die Nachahmung der prestigeträchtigen Signatur Albrecht Dürers im 16. und 17. Jahrhundert bis hin zu den vielfältigen technischen Analysemöglichkeiten, die heutzutage Anwendung finden, um die Herkunft eines Kunstwerks zu klären. This issue follows up on the topic of nr. 1/2018 “Original – copy – forgery”. Articles concentrate on topics such as copy as a common trend in Chinese paintings between the 14th and the 17th century, faking Albrecht Dürer’s signature in the 16th and 17th century, and possibilities of technical analysis concerning the provenance of an art work. REDAKTION: Angela Dressen, Susanne Gramatzki, Berenike Knoblich
-
2018-09-29ZeitschriftenartikelAt the End of the Stream: Copy in 14 th to 17 th Century China In traditional Chinese art, copying masterpieces was widely practiced, the famous works existed in numerous versions through the ages when copies of copies, and copies of copies of copies (of copies) functioned as models ...
-
2018-09-29ZeitschriftenartikelDas Dürer-Monogramm als Gegenstand der Nachahmung im 16. und frühen 17. Jahrhundert Albrecht Dürers zahlreiche Selbstdarstellungen zeugen von der steten Bemühung des Nürnbergers, in seiner Kunst persönliche Präsenz zu wahren. Diesem Zwecke diente auch das wohlbekannte Dürer-Monogramm, welches der Künstler ...
-
2018-09-29ZeitschriftenartikelOn Ars Geminis. Fakes, Forgeries and Copies of Medieval and Renaissance Paintings The LANIAC (Laboratorio di analisi non invasive su opere d’arte antica, moderna e contemporanea) of the University of Verona (Italy) and the CAEM (Centre d’Art d’Època Moderna) of the University of Lleida (Spain), two ...
-
2018-09-29ZeitschriftenartikelThe Imposed Antiquity or Time that Never Passed over Paintings This paper delves into the techniques and procedures of forgers in order to analyze their productions. A large variety of methods are implemented: the reuse of original supports, the mixing of original parts with faked ...