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2019-06-11Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/20065
Detecting and facing information demand for new target groups such as startup founders – A case study at the WHU library
dc.contributor.authorSeidler-de Alwis, Ragna
dc.contributor.authorGrefkes, Julia
dc.date.accessioned2019-06-11T11:21:55Z
dc.date.available2019-06-11T11:21:55Z
dc.date.issued2019-06-11none
dc.identifier.urihttp://edoc.hu-berlin.de/18452/20817
dc.description.abstractFuture oriented libraries can make use of the current startup trend. An orientation towards new and unorthodox target groups can lead to an enhanced extension of demand and can emphasize the status of libraries. The library of the WHU – Otto Beisheim School of Management is considering to involve a new target group, startup founders amongst their alumni. This was carried out through a survey, in cooperation with the University of Applied Science (Institute of Information Science) in the form of a bachelor thesis. Here a structured pre-analysis tries to determine the demand of this specific target group (founders) and develops a concept to serve the demand of this target group specifically. The example of the case study illustrates a method for target groups specific information demand and also checks the consequences for libraries and their services who venture out of their regular clientele.eng
dc.description.abstractZukunftsorientierte Bibliotheken können den aktuellen Startup-Trend für sich nutzen. So kann eine Ausrichtung auf neue und unorthodoxe Zielgruppen zu einem gesteigerten Bedarf führen und somit den Status und die Nutzung von Bibliotheken stärken. Die Bibliothek der WHU – Otto Beisheim School of Management zieht in Erwägung eine neue Zielgruppe und zwar Startup-Gründer unter ihren Alumni zu bedienen. Hierzu wurde eine Befragung in Kooperation mit der Technischen Hochschule Köln am Institut für Informationswissenschaft durchgeführt und in Form einer Bachelorarbeit ausgewertet und dient als Grundlage des Artikels. Hier wird mit Hilfe einer strukturierten Vorabanalyse, der Informationsbedarf dieser spezifischen Zielgruppe (Gründer) bestimmt und ein Konzept entwickelt, um den Bedarf der Zielgruppe zu bedienen. Das Beispiel dieser Fallstudie stellt eine Methode für zielgruppenspezifischen Informationsbedarf dar und zeigt die Konsequenzen für Bibliotheken und ihre Dienstleistungsangebote auf, welche sich außerhalb des regulären Kundenstammes befinden.ger
dc.language.isoengnone
dc.publisherHumboldt-Universität zu Berlin
dc.rights(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectAcademic Librarieseng
dc.subjectinformation demandeng
dc.subjectnew target groupseng
dc.subjectresearch serviceeng
dc.subjectstartup founderseng
dc.subjectcase studyeng
dc.subjectWissenschaftliche Bibliothekenger
dc.subjectInformationsbedarfger
dc.subjectneue Zielgruppenger
dc.subjectResearch Serviceger
dc.subjectRechercheserviceger
dc.subjectStartup Gründerger
dc.subjectFallstudieger
dc.subject.ddc020 Bibliotheks- und Informationswissenschaftennone
dc.titleDetecting and facing information demand for new target groups such as startup founders – A case study at the WHU librarynone
dc.typearticle
dc.title.translatedInformationsbedarf neuer Kundengruppen am Beispiel von Start-up-Gründern – eine Fallstudie an der WHU Bibliothek (Otto Beisheim School of Management)none
dc.identifier.urnurn:nbn:de:kobv:11-110-18452/20817-2
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.18452/20065
dc.type.versionsubmittedVersionnone
local.edoc.pages13none
local.edoc.type-nameZeitschriftenartikel
local.edoc.container-typeperiodical
local.edoc.container-type-nameZeitschrift
dc.identifier.zdb2971639-1none
dcterms.bibliographicCitation.doi10.1515/bfp-2019-2021
dcterms.bibliographicCitation.journaltitleBIBLIOTHEK – Forschung und Praxisnone
dcterms.bibliographicCitation.volume2019none

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