Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2019
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2019
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2019
  • View Item
2019-10-31Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/20679
Bewegung am Lernort: Ein stromerzeugendes Fahrradergometer in der Philologischen Bibliothek der Freien Universität Berlin
Wagner, Janet
Bewegungsfördernde Geräte wie Laufband, Schreibtischfahrrad oder stromerzeugende Räder können vor, während oder nach intensiven Lernphasen genutzt werden, um Konzentration zu steigern, sich zu bewegen und eine stimulierende Lernumgebung in der Bibliothek schaffen. Der Lernort Bibliothek ist bedeutsam für das Lernen, die Lehre und die Forschung. Neben moderner Infrastruktur und bequemen, flexiblem Raummobiliar können bewegungsfördernde Geräte am Lernort Motivation & Bewegung für die Studierenden bewirken. In einer mehrwöchigen Teststellung mit verschiedenen Standorten wurde ein stromerzeugendes Fahrrad in der Philologischen Bibliothek aufgestellt.
 
Exercise-enhancing devices such as treadmills, desk bicycles or power-generating wheels can be used before, during or after intensive learning phases to increase concentration, exercise and create a stimulating learning environment in the library. The learning space of the library is important for learning, teaching and research. In addition to modern infrastructure and comfortable, flexible room furniture, movement-enhancing devices at the learning location can provide motivation and movement for the students. A power-generating bicycle was set up in the Philological Library in a test position lasting several weeks at various locations.
 
Files in this item
Thumbnail
AR_3294_Wagner_Preprint_BFP_2019.pdf — Adobe PDF — 886.2 Kb
MD5: 55d7b0d4da0d749a50c289cfee1be4fb
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/20679
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/20679
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/20679">https://doi.org/10.18452/20679</a>