Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • 2020, Band 48
  • Heft 3
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • 2020, Band 48
  • Heft 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • 2020, Band 48
  • Heft 3
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • 2020, Band 48
  • Heft 3
  • View Item
2020-11-16Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/22031
Beeinflusst die räumliche Nähe das Wissen über den Aufbau und die Entstehung von Vulkanen? – Eine empirische Fallstudie an zwei Deutschen Schulen in Ecuador
Otto, Karl-Heinz
Toulkeridis, Theofilos
Edler, Dennis
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Ecuador ist weltweit das Land mit der größten Dichte an Hochrisikovulkanen. Wirkt sich dies auf das Wissen von Schülerinnen und Schülern über Vulkanismus aus? Der vorliegende Beitrag liefert Teilergebnisse einer umfassenden Gesamtstudie über das Wissen von Schülerinnen und Schülern aus Ecuador über den Aufbau und die Entstehung von Vulkanen/Vulkanismus. Es wurden Schülerinnen und Schüler der Jahrgangsstufe 6 an den Deutschen Schulen in Quito und Guayaquil befragt, die in der Schule noch keinen Unterricht über Vulkanismus hatten. Zusätzlich wurden auch Daten von Schülerinnen und Schülern der Jahrgangsstufe 12 durch Befragungen erhoben. Die Ergebnisse dieser Teilstudie deuten auf einen Einfluss des Schulstandortes (Nähe zu Hochrisikovulkanen) auf das Wissen über die Entstehung und den Aufbau von Vulkanen/Vulkanismus hin.
 
Ecuador is characterized by the highest density of high-risk volcanoes worldwide. Does this affect students’ knowledge of volcanism? This paper provides partial results of a comprehensive overall study of the knowledge of students from Ecuador about the structure and development of volcanoes/volcanism. The study used a questionnaire administered to sixth-grade students without prior formal training on volcanoes and volcanism. Twelfth-grade students also This questionnaire was also answered by high school students. In addition, the questionnaire was also presented to twelfth-graders. The results of this sub-study indicate an influence of the proximity to high-risk volcanoes on the knowledge about the formation and structure of volcanoes/volcanism.
 
Ecuador se caracteriza por contar con la mayor densidad de volcanes de alto riesgo en todo el mundo. ¿Afecta esto a los conocimientos que tienen los estudiantes sobre el vulcanismo? Este trabajo proporciona resultados parciales de un estudio global y completo acerca del conocimiento que tienen los estudiantes de Ecuador sobre la estructura y el desarrollo de los volcanes. Para desarrollar el estudio se utilizó un cuestionario que fue facilitado a los estudiantes de sexto grado sin entrenamiento formal previo sobre volcanes y vulcanismo. Igualmente, también fue proporcionado a los estudiantes de 12º grado y a los de secundaria. Los resultados de este estudio indican que existe influencia en el conocimiento de los volcanes en función de la proximidad en aspectos relacionados con la formación y estructura de los volcanes.
 
Files in this item
Thumbnail
ZGD 3 20 Otto et al.pdf — Adobe PDF — 5.768 Mb
MD5: eda4c31eb9baff5481dd995cfb0d6578
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/22031
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/22031
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/22031">https://doi.org/10.18452/22031</a>