Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
Search 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Language Education and Multilingualism – The Langscape Journal
  • Vol. 3/2021
  • Search
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Language Education and Multilingualism – The Langscape Journal
  • Vol. 3/2021
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
DDC
370 Bildung und Erziehung (5)
378 Hochschulbildung (Tertiärbereich) (5)
400 Sprache (5)
407 Ausbildung, Forschung, verwandte Themen (5)
366 Geheimbünde und Geheimgesellschaften (1)
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
DDC
370 Bildung und Erziehung (5)
378 Hochschulbildung (Tertiärbereich) (5)
400 Sprache (5)
407 Ausbildung, Forschung, verwandte Themen (5)
366 Geheimbünde und Geheimgesellschaften (1)
Search 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Language Education and Multilingualism – The Langscape Journal
  • Vol. 3/2021
  • Search
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Language Education and Multilingualism – The Langscape Journal
  • Vol. 3/2021
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filter

Use filters to refine search results.

Now showing items 1-5 of 5

  • Sort by:
  • Relevance
  • Title ascending
  • Title descending
  • Issue date ascending
  • Issue date descending
  • Results per page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
2021-01-18Heft oder Ausgabe einer Zeitschrift
Language Education and Multilingualism ‒ The Langscape Journal. Vol.3 
Abendroth-Timmer, Dagmar; Aguilar, José; Brudermann, Cédric; Miras, Grégory; Schneider, Ramona; Fäcke, Christiane; Narcy-Combes, Marie-Françoise; Breidbach, Stephan
Für die Abfassung des dritten Bandes von LEM freuen wir uns, eine Gruppe von Forscher*innen von Langscape begrüßen zu dürfen: Prof. Dr. Dagmar Abendroth-Timmer vom Romanischen Seminar der Universität Siegen, Dr. José Aguilar ...
2021-01-18Zeitschriftenartikel
Forschungsmethodologische Herausforderungen in digitalen Kontexten der Sprachlehrer*innenbildung 
Abendroth-Timmer, Dagmar; Schneider, Ramona
This article reports on methodological challenges in digital learning settings based on multimodal data from a French-German telecollaboration project in foreign language teacher education (CONFORME). We assume that digital ...
2021-01-18Zeitschriftenartikel
Mehrsprachigkeitsbewusstheit in digitalen Lernumgebungen: Das virtuelle Austauschprojekt „Linguistic Landscapes Leipzig – Auckland“ 
Feick, Diana; Knorr, Petra
Der folgende Beitrag widmet sich der Frage, inwiefern ein virtuelles Austauschprojekt zum Thema linguistic landscapes zur Herausbildung von Mehrsprachigkeitsbewusstheit von zukünftigen Fremd¬sprachenlehrenden beitragen ...
2021-01-18Zeitschriftenartikel
The ENROPE Project for Junior Researchers in the Field of Plurilingualism and Education 
An Introduction
The ENROPE Group
The members of the European project ENROPE (European Network for Junior Researchers in the Field of Plurilingualism and Education) give a short insight into their conceptual design based on three intellectual outputs – ...
2021-01-18Zeitschriftenartikel
Studentische Reflexionsprozesse im Wiki: Beispiele aus Forschungspraktika des Fachs Französisch 
Schädlich, Birgit
Digitaler Lehre und insbesondere der Arbeit mit Wikis wird ein hohes Potenzial für kollaborative und bedeutungsaushandelnde Lernprozesse zugeschrieben. Bislang gibt es jedoch erst wenig empirische Forschung zu der Frage, ...
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin