Show simple item record

2021-01-18Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/22331
Cultural appropriation – (k)ein Thema für die Fremdsprachendidaktik?
dc.contributor.authorPlikat, Jochen
dc.date.accessioned2021-01-18T13:42:10Z
dc.date.available2021-01-18T13:42:10Z
dc.date.issued2021-01-18none
dc.identifier.urihttp://edoc.hu-berlin.de/18452/22959
dc.description.abstractFor some years now, criticism of cultural appropriation has been voiced in various contexts. On the basis of relevant examples, this article examines the theoretical foundations of the criticism of cultural appropriation. Subsequently, a critique of this contemporary phenomenon is formulated. Finally, the article emphasises the relevance of the topic for the discussion regarding the didactics of foreign language learning.eng
dc.description.abstractSeit einigen Jahren wird in verschiedensten Kontexten Kritik an so genannter kultureller Aneignung (cultural appropriation) laut. Im Beitrag werden anhand aussagekräftiger Fallbeispiele die theoretischen Grundlagen der Kritik an cultural appropriation erläutert. Anschließend wird eine kulturwissenschaftliche Kritik dieses gegenwartskulturellen Phänomens formuliert. Schließlich wird die Relevanz des Themas für die fremdsprachendidaktische Diskussion herausgearbeitet.ger
dc.language.isogernone
dc.publisherHumboldt-Universität zu Berlin
dc.rights(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalger
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectcultural appropriationeng
dc.subjectintercultural competenceeng
dc.subjecttranscultural competenceeng
dc.subjectdiscourse awarenesseng
dc.subjectcultural studieseng
dc.subjectkulturelle Aneignungger
dc.subjectinterkulturelle Kompetenzger
dc.subjecttranskulturelle Kompetenzger
dc.subjectDiskursbewusstheitger
dc.subjectKulturwissenschaftger
dc.subject.ddc305 Personengruppennone
dc.subject.ddc408 Personengruppennone
dc.subject.ddc400 Sprachenone
dc.subject.ddc370 Bildung und Erziehungnone
dc.titleCultural appropriation – (k)ein Thema für die Fremdsprachendidaktik?none
dc.typearticle
dc.identifier.urnurn:nbn:de:kobv:11-110-18452/22959-0
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.18452/22331
local.edoc.container-titleLanguage Education and Multilingualism - The Langscape Journalnone
local.edoc.container-creatorChristiane Fäcke, Marie-Françoise Narcy-Combes, Stephan Breidbachnone
local.edoc.pages15none
local.edoc.type-nameZeitschriftenartikel
local.edoc.container-typeperiodical
local.edoc.container-type-nameZeitschrift
local.edoc.container-urlhttps://edoc.hu-berlin.de/handle/18452/19672none
local.edoc.container-volume3none
local.edoc.container-periodicalpart-creatorDagmar Abendroth-Timmer, José Aguilar, Cédric Brudermann, Grégory Miras, Ramona Schneidernone
local.edoc.container-periodicalpart-titleLanguage Teacher Education and Plurilingualism in Digital Learning Environmentsnone
local.edoc.container-firstpage203none
local.edoc.container-lastpage217none
dc.description.versionPeer Reviewednone
local.edoc.container-erstkatid2928970-1

Show simple item record