Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • 2020, Band 48
  • Heft 4
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • 2020, Band 48
  • Heft 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • 2020, Band 48
  • Heft 4
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • 2020, Band 48
  • Heft 4
  • View Item
2020Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/23032
Landscape in Geography Education. An Analysis of the Curriculum Contents of Spanish Primary and Compulsory Secondary Education
Fernández Álvarez, Rubén cc
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Geographieunterricht in Spanien ist traditionell ein Teil der Lehrpläne in den ver-schiedenen Bildungsstufen.Eine der traditionellen Herangehensweisen des Lehr- und Lernprozesses dieser Disziplin war die Nutzung der Landschaft als Instrument und Hilfsmittel.Ziel dieser Arbeit ist es, die Lehrplandokumente der Primar- und Sekundarstufe zu analysieren, um die darin vorkommenden landschaftsbezogenen Inhalte zu quantifizieren und zu charakterisieren. Die Lehrplananalyse zielt auch darauf ab,die landschaftsbezogenen Inhalte zu analysieren und sie mit den Postulaten der Euro-päischen Landschaftskonvention (EPK) in Beziehung zu setzen, um festzustellen, ob es eine Überein-stimmung zwischen der schulischen Bildung (landschaftsbezogene Aspekte) und den von der Kon-vention ausgehenden Postulaten gib
 
Geography is one of the traditional subjects included in the Spain canon of mandatory sub-jects at different educational levels.Traditionally, teaching and learning in Geography used the con-cept of landscape as an assisting instrument and tool.This paper aims to analyze the curricular doc-uments of primary and compulsory secondary education to explore quantitatively the share of land-scape-related content. Furthermore, the analysis follows the objective to contrast the results ob-tained through curricular analysis with the postulates listed in the European Landscape Convention (ELC) to explore their implementation into Spanish formal education
 
La enseñanza de la geografía en España ha formado parte tradicionalmente de los planes de estudio que han ordenado las diferentes etapas educativas. Una de las formas tradicionales de acometer el proceso de enseñanza-aprendizaje de esta disciplina era a través de la utilización del paisaje como instrumento y herramienta de apoyo. Este trabajo pretende analizar los documentos curriculares de Educación Primaria y de Educación Secundaria para cuantificar y caracterizar los contenidos centrados en el paisaje que aparecen en ellos. El análisis curricular pretende, también, analizar los contenidos relacionados con el paisaje y relacionarlos con los postulados del Convenio Europeo del Paisaje (CEP) para identificar si existe concordancia entre la enseñanza obligatoria (aspectos centrados en el paisaje) y los postulados que emanan del Convenio.
 
Files in this item
Thumbnail
ZGD-48-4-FernandezAlvarez .pdf — Adobe PDF — 2.704 Mb
MD5: b5ffca822d168019824b2cfbda9c956a
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY-NC-SA 4.0) Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International(CC BY-NC-SA 4.0) Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International(CC BY-NC-SA 4.0) Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International(CC BY-NC-SA 4.0) Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/23032
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/23032
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/23032">https://doi.org/10.18452/23032</a>