Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
2021-12-28Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/23826
„Put your data goggles on“ – Impulse aus dem DaLiCo-Projekt
Ameis, Kristin
Gläser, Christine
Spree, Ulrike cc
Dieser Beitrag thematisiert die gestiegenen Anforderungen an Studierende in Bezug auf den Umgang mit Daten. Der Hintergrund vermehrter Datenkompetenzprojekte an Hochschulen wird erläutert und am Beispiel des Projektes Data Literacy in Context (DaLiCo) konkretisiert. Die im Projekt durchgeführte Summer School sowie die bisherigen Ergebnisse werden dargestellt, dabei wird sichtbar, dass der erprobte ganzheitliche Ansatz, der eine breites Spektrum an Datenkompetenzen abbildet, sich als erfolgreich erwiesen hat.
 
This article addresses the increased demands on students regarding the handling of data. The background of increased data literacy projects at universities is explained and illustrated by the example of the project Data Literacy in Context (DaLiCo). The successfully performed summer school of the project as well as the results achieved so far are explained. It becomes apparent that the tested holistic approach, which covers a broad scope of data literacy skills, has proven to be successful.
 
Files in this item
Thumbnail
BFP.2021.0045_Ameis et al._Preprint_2021.pdf — Adobe PDF — 1.027 Mb
MD5: 182b023aa2060c28a6d6e12d3b4cbe3a
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/23826
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/23826
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/23826">https://doi.org/10.18452/23826</a>