Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
2022-03-14Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/24285
Digital. Persönlich. Weiter – Veränderungen in der bibliothekarischen Weiterbildung seit 2016
Fühles-Ubach, Simone
Georgy, Ursula
Albers, Miriam
Dieser Beitrag beschäftigt sich mit den Ergebnissen einer bundesweiten Befragung zum Thema Weiterbildung in Bibliotheken aus dem Jahr 2021.Es ist die Folgebefragung einer ersten Studie aus dem Jahr 2016, so dass Entwicklungen und Veränderungen adressiert werden, andererseits aber auch neue Aspekte aufgegriffen werden. Die stärkste Veränderung wurde sicherlich durch das Auftreten der Coronapandemie verursacht, die über viele Monate hinweg Präsenzveranstaltungen unmöglich machte und so neue Lehr- und Veranstaltungsformate gefunden werden mussten. Gleichzeitig geht es um Coaching als neues Element in der bibliothekarischen Weiterbildung.
 
The paper focusses on the results of a nationwide survey on the topic of continuing education in libraries from 2021.It is the follow-up survey to an initial study from 2016, so that developments and changes are addressed, but on the other hand new aspects are also taken up. The strongest change was certainly caused by the occurrence of the corona pandemic, which made face-to-face events impossible for many months and so new teaching and event formats had to be found. At the same time, it is about coaching as a new element in continuing library education.
 
Files in this item
Thumbnail
BFP.2021.0078_Fühles-Ubach_et_al_Preprint_2021.pdf — Adobe PDF — 468.8 Kb
MD5: 0cffe9e725dba4015575172d97b0b2f8
Notes
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/24285
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/24285
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/24285">https://doi.org/10.18452/24285</a>