Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2021
  • View Item
2022-03-14Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/24286
Selbstverständlich vielfältig. Aus einem internen Diversity-Schulungsprozess entsteht eine Aktionsreihe zur Diversität in Kinderbüchern
Reeder-Dertnig, Waltraud
Im Rahmen des Programms 360° – Fonds für Kulturen der neuen Stadtgesellschaft der Kulturstiftung des Bundes hat die Stadtbibliothek Köln zusammen mit einer Beratungsorganisation eine Diversity-Schulungsreihe für Mitarbeitende konzipiert und durchgeführt. Im Rahmen dieses Prozesses entstand aus dem Kreis der Teilnehmenden der Wunsch, sich mit dem als relevant identifizierten Thema „Diversität in Kinderbüchern“ weiter zu beschäftigen und es anschließend in die Öffentlichkeit zu tragen. In diesem Beitrag wird der Weg von der Diversity-Schulung bis zur praktischen Umsetzung des Themas in einer Aktionsreihe darstellt.
 
As part of the 360° – Fund for New City Cultures program of the Federal Cultural Foundation, Cologne Public Library worked with a consulting organization to design and implement a diversity training series for staff. As part of this process, a desire arose from among the participants to further explore the topic of diversity in children's books, which was identified as relevant, and then to take it to the public. This paper presents the path from diversity training to the practical implementation of the topic in a series of activities.
 
Files in this item
Thumbnail
BFP.2021.0079_Reeder-Dertnig_Preprint_2021.pdf — Adobe PDF — 1.749 Mb
MD5: b58245bd691c4926d7b456eb56d70a53
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/24286
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/24286
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/24286">https://doi.org/10.18452/24286</a>