Show simple item record

2022-05Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/24734
Knut Hamsun’s Segelfoss Books
dc.contributor.authorWærp, Henning Howlid
dc.date.accessioned2022-06-07T11:57:25Z
dc.date.available2022-06-07T11:57:25Z
dc.date.issued2022-05none
dc.identifier.urihttp://edoc.hu-berlin.de/18452/25391
dc.description.abstractThe novels of the Norwegian Nobel Prize winner Knut Hamsun can be seen as an ongoing discussion with modernity. In some parts his critique is reactionary, in other parts worth listening to. This article deals with his Segelfoss novels, Hamsun’s satirical representation of the commodity trade within the emerging capitalist market and the role of the consumer. The novels may be read as early and thought-provoking contributions to the large amount of literature on consumers and their nature. Is growth always good? What has been lost?eng
dc.description.abstractDie Romane des norwegischen Nobelpreisträgers Knut Hamsun können als eine ständige Auseinandersetzung mit der Moderne betrachtet werden. In einigen Teilen ist seine Kritik reaktionär, in anderen Teilen hörenswert. In diesem Artikel geht es um seine Segelfoss -Romane, Hamsuns satirische Darstellung des Warenhandels im aufkommenden kapitalistischen Markt und der Rolle des Verbrauchers. Die Romane können als frühe und zum Nachdenken anregende Beiträge zu der großen Menge an Literatur über Verbraucher und ihr Wesen gelesen werden. Ist Wachstum immer gut? Was ist verloren gegangen?ger
dc.language.isoengnone
dc.publisherHumboldt-Universität zu Berlin
dc.rights(CC BY 4.0) Attribution 4.0 Internationalger
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKnut Hamsuneng
dc.subjectNorwayeng
dc.subjectNorwegian Literatureeng
dc.subjectSegelfosseng
dc.subjectSegelfoss Towneng
dc.subjectChildren of the Ageeng
dc.subjectCriticismeng
dc.subjectConsumerismeng
dc.subjectConsumer Societyeng
dc.subject.ddc839 Andere germanische Literaturennone
dc.titleKnut Hamsun’s Segelfoss Booksnone
dc.typearticle
dc.identifier.urnurn:nbn:de:kobv:11-110-18452/25391-5
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.18452/24734
local.edoc.pages12none
local.edoc.type-nameZeitschriftenartikel
local.edoc.container-typeperiodical
local.edoc.container-type-nameZeitschrift
dc.identifier.eissn1863-639X
dc.title.subtitleA Green Criticism of the Consumer Society?none
dc.identifier.zdb2261146-0none
dcterms.bibliographicCitation.journaltitleNordeuropaforum - Zeitschrift für Kulturstudiennone
dcterms.bibliographicCitation.volume2022none
dcterms.bibliographicCitation.editorHumboldt-Universität zu Berlin, Nordeuropa-Institutnone
dcterms.bibliographicCitation.pagestart61none
dcterms.bibliographicCitation.pageend71none

Show simple item record