Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
2013, Band 41 - Heft 1 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2013, Band 41 - Heft 1
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2013, Band 41 - Heft 1
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
DDC370 Bildung und Erziehung (2)550 Geowissenschaften (2)
StatisticsView Usage Statistics
RSS FeedsfeedRSS 1.0feedRSS 2.0feedAtom
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
DDC370 Bildung und Erziehung (2)550 Geowissenschaften (2)
StatisticsView Usage Statistics
RSS FeedsfeedRSS 1.0feedRSS 2.0feedAtom
2013, Band 41 - Heft 1 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2013, Band 41 - Heft 1
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2013, Band 41 - Heft 1

2013, Band 41 - Heft 1

Recent Submissions
  • 2013Zeitschriftenartikel
    Geographical Concepts als Strukturierungshilfe für den Geographieunterricht 
    Ein international erfolgreicher Weg zur Erlangung fachlicher Identität und gesellschaftlicher Relevanz
    Uhlenwinkel, Anke
    Geographical concepts are a well-known tool for curriculum making in Britain as well as in France. This paper argues that they would also be helpful to overcome the lasting dichotomy between thematic and regional approaches ...
  • 2013Zeitschriftenartikel
    Koexistenz oder Kooperation? Bildung für nachhaltige Entwicklung an Hochschulen und Umweltbildungseinrichtungen 
    Hemmer, Ingrid; Bagoly-Simó, Péter; Fischer, Caroline
    One way to improve Education for Sustainable Development (ESD) is to link formal with non-formal education. Therefore, this empirical study takes a closer look at the quality and quantity of cooperation between institutions ...
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin