Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Forschungsdaten
  • Datensätze
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Forschungsdaten
  • Datensätze
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Forschungsdaten
  • Datensätze
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Forschungsdaten
  • Datensätze
  • View Item
2022Datensatz DOI: 10.18452/24918
Daten der Umfrage zur Interessantheit physikspezifischer Lernaufgaben
Maut, Christoph
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Dieser Datensatz wurde in der Veranstaltung "Ausgewählte Themen der Physik" im Sommersemester 2021 erhoben. Es konnte die Interessantheit einer physikspezifischen Lernaufgabe pro Übungsserie auf einer Skala von 0 (uninteressant) bis 5 (sehr interessant) bewertet und dieser Bewertung im Anschluss durch ein Freitextfeld begründet werden. Es fand sowohl eine quantitative also auch eine qualitative Analyse dieser Daten im Zuge einer Masterarbeit statt. Daraus entstand induktiv durch eine qualitative Inhaltsanalyse ein Kategoriensystem der Begründungen mit den drei kontextbezogenen Kategorien "Alltagskontext", "Lernkontext" und "Professionskontext", sowie den zwei Kontextlosen "kein Kontext" und "nicht zuordenbare Aussage".
 
This data set was collected in the course "Selected Topics in Physics" in the summer semester 2021. The interestingness of one physics-specific learning task per exercise series could be evaluated on a scale from 0 (uninteresting) to 5 (very interesting) and this evaluation could then be justified by a free text field. Both a quantitative and a qualitative analysis of this data took place in the course of a master's thesis. From this, a category system of these justifications with the three context-related categories "everyday context", "learning context" and "professional context" as well as the two contextless categories "no context" and "non-assignable statement" emerged inductively through a qualitative content analysis.
 
Files in this item
daten_interessantheit_2021.csv — CSV file — 90.52 Kb
MD5: b5fc48c8cfd7a2d00cd030bf31d46e53
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY 3.0 DE) Namensnennung 3.0 Deutschland(CC BY 3.0 DE) Namensnennung 3.0 Deutschland
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/24918
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/24918
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/24918">https://doi.org/10.18452/24918</a>