Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
2012, Band 40 - Heft 2 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2012, Band 40 - Heft 2
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2012, Band 40 - Heft 2
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
InstitutionMathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät (2)DDC370 Bildung und Erziehung (2)550 Geowissenschaften (2)
StatisticsView Usage Statistics
RSS FeedsfeedRSS 1.0feedRSS 2.0feedAtom
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
InstitutionMathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät (2)DDC370 Bildung und Erziehung (2)550 Geowissenschaften (2)
StatisticsView Usage Statistics
RSS FeedsfeedRSS 1.0feedRSS 2.0feedAtom
2012, Band 40 - Heft 2 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2012, Band 40 - Heft 2
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2012, Band 40 - Heft 2

2012, Band 40 - Heft 2

Recent Submissions
  • 2012Zeitschriftenartikel
    Lernen mit Geoinformation(ssystemen) aus der Perspektive deutscher Geographielehrer 
    Höhnle, Steffen; Schubert, Jan Christoph; Uphues, Rainer
    Given Germany’s low frequency of GI(S) use in its secondary schools’ geography classrooms, we surveyed 410 teachers on their point of view of main impediments to wider implementation of GI-applications and the chances ...
  • 2012Zeitschriftenartikel
    Umweltbildung an außerschulischen Lernorten 
    Erfahrungen aus einem Oberstufenprojekt zur Untersuchung urbaner Gewässer
    Karthe, Daniel; Wildhage, Jan Jasper; Reeh, Tobias
    In a project jointly organized by a German high school and the local university’s Department of Geography, students together with their teachers and scientists investigated the usage and state of water bodies in their ...
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin