Show simple item record

2012Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/25105
Relation between University Geographies and Syllabuses for Geography Instruction in General Secondary Schools in Slovenia
dc.contributor.authorKotnik, Eva Konečnik
dc.contributor.authorKolnik, Karmen
dc.date.accessioned2022-08-10T10:07:45Z
dc.date.available2022-08-10T10:07:45Z
dc.date.issued2012none
dc.identifier.urihttp://edoc.hu-berlin.de/18452/25800
dc.description.abstractIn this empirically based study the syllabuses of geography instruction are evaluated by academics at the university level. They had to evaluate the objectives and terminology of physical geography, human geography and regional geography in the syllabus of geography instruction in secondary schools in Slovenia. The terminology as well as the objectives for human geography and in a lesser way for physical geography was quite criticized. The evaluation of the regional geography was ambiguous.eng
dc.description.abstractIn einer empirisch angelegten Studie wurden Lehrende an den Universitäten Sloweniens nach der inhaltlichen und terminologischen Bewertung aktueller Lehrpläne für Geographie an Sekundarschulen befragt. Themen und Begriffskataloge der Humangeographie entsprachen am wenigsten dem wissenschaftlichen universitären Standard. Für Themen aus dem Bereich der Physischen Geographie wurden auch erhebliche Diskrepanzen zwischen Schulcurriculum und Inhalten universitärer Lehrerbildung konstatiert. Die Bewertung regionalgeographischer Inhalte schwankte zwischen Ablehnung, Gleichgültigkeit und Bejahung.ger
dc.language.isoengnone
dc.publisherHumboldt-Universität zu Berlin
dc.rights(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalger
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectevaluationeng
dc.subjectteaching geographyeng
dc.subjectSloveniaeng
dc.subjectuniversity geographyeng
dc.subjectEvaluationger
dc.subjectSchulgeographieger
dc.subjectSlowenienger
dc.subjectuniversitäre Lehrerbildungger
dc.subject.ddc370 Bildung und Erziehungnone
dc.subject.ddc550 Geowissenschaftennone
dc.subject.otherevalvacijaslv
dc.subject.otheršolska geografijaslv
dc.subject.otherSlovenijaslv
dc.subject.otheruniverzitetna geografijaslv
dc.titleRelation between University Geographies and Syllabuses for Geography Instruction in General Secondary Schools in Slovenianone
dc.typearticle
dc.title.translatedHochschulgeographien und Geographielehrpläne für die Sekundarstufe in Slowenienger
dc.identifier.urnurn:nbn:de:kobv:11-110-18452/25800-2
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.18452/25105
dc.description.otherV pričujoči empirično utemeljeni študiji predstavljamo rezultate evalvacije učnega načrta za geografijo v splošni gimnaziji v Sloveniji z vidikov akademikov na univerzitetni ravni. Evalvirali so učne cilje in terminologijo fizične geografije, družbene geografije in regionalne geografije. Terminologija in učni cilji družbene geografije ter v manjši meri fizične geografije so bili precej kritizirani. Evalvacija regionalne geograrafije je bila dualistična.slv
local.edoc.container-titleZeitschrift für Geographiedidaktiknone
local.edoc.container-creatorPéter Bagoly-Simónone
local.edoc.pages9none
local.edoc.type-nameZeitschriftenartikel
local.edoc.institutionMathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
local.edoc.container-typeperiodical
local.edoc.container-type-nameZeitschrift
local.edoc.container-publisher-nameHumboldt-Universität zu Berlin, Geographisches Institutnone
local.edoc.container-publisher-placeBerlinnone
local.edoc.container-volume40none
local.edoc.container-issue1none
local.edoc.container-year2012none
local.edoc.container-firstpage35none
local.edoc.container-lastpage42none
dc.description.versionPeer Reviewednone
local.edoc.container-erstkatid2976413-0
dc.identifier.eissn2698-6752

Show simple item record