Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
2011, Band 39 - Heft 1 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2011, Band 39 - Heft 1
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2011, Band 39 - Heft 1
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
InstitutionMathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät (2)DDC370 Bildung und Erziehung (2)550 Geowissenschaften (2)
StatisticsView Usage Statistics
RSS FeedsfeedRSS 1.0feedRSS 2.0feedAtom
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
InstitutionMathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät (2)DDC370 Bildung und Erziehung (2)550 Geowissenschaften (2)
StatisticsView Usage Statistics
RSS FeedsfeedRSS 1.0feedRSS 2.0feedAtom
2011, Band 39 - Heft 1 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2011, Band 39 - Heft 1
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2011, Band 39 - Heft 1

2011, Band 39 - Heft 1

Recent Submissions
  • 2011Zeitschriftenartikel
    Naturrisiken im Geographieunterricht 
    ausgewählte Ergebnisse empirischer Studien zur Schülerperspektive, didaktische Konsequenzen und Forschungsperspektiven
    Hemmer, Michael; Rahner, Maike; Schuler, Stephan
    The impact of students’ conceptions and interests on organisation and effectivity of teaching is undisputable. The following article presents the results of different empirical studies dealing with natural disasters. In ...
  • 2011Zeitschriftenartikel
    Gemeinsam den Geographieunterricht der Zukunft andenken 
    Ein idealtypisches Modell für eine komptenzorientierte Lehrerbildung in der Geographiedidaktik
    Hemmer, Michael; Uphues, Rainer
    The reform of teacher training within the Bologna process provides the opportunity to rethink the geographic-didactical education of German universities. Based on central didactical documents (e.g. standards for teacher ...
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin