Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
Browsing 2011, Band 39 - Heft 1 by Title 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2011, Band 39 - Heft 1
  • Browsing 2011, Band 39 - Heft 1 by Title
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2011, Band 39 - Heft 1
  • Browsing 2011, Band 39 - Heft 1 by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
Browsing 2011, Band 39 - Heft 1 by Title 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2011, Band 39 - Heft 1
  • Browsing 2011, Band 39 - Heft 1 by Title
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2011, Band 39 - Heft 1
  • Browsing 2011, Band 39 - Heft 1 by Title

Browsing 2011, Band 39 - Heft 1 by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-2 of 2

  • title
  • issue date
  • submit date
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • 2011Zeitschriftenartikel
      Gemeinsam den Geographieunterricht der Zukunft andenken 
      Ein idealtypisches Modell für eine komptenzorientierte Lehrerbildung in der Geographiedidaktik
      Hemmer, Michael; Uphues, Rainer
      The reform of teacher training within the Bologna process provides the opportunity to rethink the geographic-didactical education of German universities. Based on central didactical documents (e.g. standards for teacher ...
    • 2011Zeitschriftenartikel
      Naturrisiken im Geographieunterricht 
      ausgewählte Ergebnisse empirischer Studien zur Schülerperspektive, didaktische Konsequenzen und Forschungsperspektiven
      Hemmer, Michael; Rahner, Maike; Schuler, Stephan
      The impact of students’ conceptions and interests on organisation and effectivity of teaching is undisputable. The following article presents the results of different empirical studies dealing with natural disasters. In ...
      DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
      Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
      A service of University Library and Computer and Media Service
      © Humboldt-Universität zu Berlin