Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
2010, Band 38 - Heft 1 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2010, Band 38 - Heft 1
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2010, Band 38 - Heft 1
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
InstitutionMathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät (3)DDC370 Bildung und Erziehung (3)550 Geowissenschaften (3)
StatisticsView Usage Statistics
RSS FeedsfeedRSS 1.0feedRSS 2.0feedAtom
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
InstitutionMathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät (3)DDC370 Bildung und Erziehung (3)550 Geowissenschaften (3)
StatisticsView Usage Statistics
RSS FeedsfeedRSS 1.0feedRSS 2.0feedAtom
2010, Band 38 - Heft 1 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2010, Band 38 - Heft 1
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Zeitschrift für Geographiedidaktik | Journal of Geography Education
  • Archiv
  • 2010, Band 38 - Heft 1

2010, Band 38 - Heft 1

Recent Submissions
  • 2010Zeitschriftenartikel
    Warum will ich Geographielehrer werden? Berufswahlmotive und fachspezifisches Interesse von Lehramtsstudierenden der Geographie in Gießen und Łódź – ein Vergleich 
    Lößner, Marten; Głowacz, Arkadiusz; Lüdemann, Samuel; Adamczewska, Maria; Smętkiewicz, Karolina
    A variety of surveys concerning the question why individuals decide to enter into the teacher profession have been carried out so far. Thus, a weakness of these empirical studies from the point of view of geography education ...
  • 2010Zeitschriftenartikel
    Welche Naturerfahrungen machen Gymnasialschüler der 9. Jahrgangsstufe und der Kollegstufe? 
    Eine empirische Querschnittsstudie in Bayern zum Thema Naturerfahrungen aus dem Jahr 2007
    Zecha, Stefanie
    This study investigates in nature experiences of 14/15 and 17/18 year high school (Gymnasium) students in Bavaria (South Germany). In particular, the author was interested in a) the level of outdoor experiences of each ...
  • 2010Zeitschriftenartikel
    Portfolio – ein Instrument für mehr Selbststeuerung im gymnasialen Geographie-Unterricht? 
    Empirische Ergebnisse aus dem schweizerischen Projekt APU
    Schumann, Stephan; Hesske, Stefan; Eberle, Franz
    This article examines the effects of portfolio practice within a problem-oriented learning environment (APU) in the subject Geography. Portfolios are collections of students’ own learning products, such as papers, presentations ...
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin