Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2022
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2022
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2022
  • View Item
2022-12Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/25704
„Irgendwas mit Zukunft“ – Impulse für eine nachhaltige Aus- und Weiterbildung im Berufsfeld Bibliothek
Engelkenmeier, Ute cc
Forster, Marie-Luise
Fröhlich, Sibylle
Sind Mitarbeiter:innen in Bibliotheken und Informationseinrichtungen den zukunftsfähigen Aufgaben gewachsen? Ausgehend von den Anforderungen des Future-Skills-Framework des Stifterverbands und den spezifischen Anforderungen und benötigten Qualifikationen innerhalb des Berufsfelds Bibliothek und Information wird die Relevanz und Zukunftsfähigkeit ausgewählter Kernaufgaben und Spezialaufgaben betrachtet und Impulse für Ausbildung, Studium, Fort- und Weiterbildung gegeben.
 
Are employees in libraries and information institutions up to the tasks of the future? Based on the requirements of the Future Skills Framework of the Stifterverband and the specific requirements and necessary qualifications within the professional field of libraries and information, the relevance and future viability of selected core tasks and special tasks are considered and impulses for training, studies, further and continuing education are given.
 
Files in this item
Thumbnail
BFP.2022.0033_Engelkenmeier_et al_Preprint_2022.pdf — Adobe PDF — 988.2 Kb
MD5: 6000dbd21a1a0ff41cc1d909ff42aa2e
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/25704
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/25704
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/25704">https://doi.org/10.18452/25704</a>