Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2022
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2022
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2022
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • BIBLIOTHEK Forschung und Praxis (Preprints)
  • 2022
  • View Item
2022-12Zeitschriftenartikel DOI: 10.18452/25706
„Ja was bringt uns dieses Diplom denn jetzt?“ – eine Reflektion über Nutzen, Trends und Perspektiven zum Weiterbildungsstudiengang MAS BIW
Langenegger, Catrina cc
Schüpbach, Johanna cc
Wer sich für die wissenschaftliche Arbeit in Bibliotheken interessiert, kann sich auf unterschiedlichen Wegen dafür qualifizieren. Der Fokus des vorliegenden Artikels liegt auf der Reflektion über den MAS BIW – Master of Advanced Studies in Bibliotheks- & Informationswissenschaft – der Universität Zürich als Weiterbildungsstudiengang und wagt eine Einschätzung der Perspektiven und Trends dieser Art von Studiengängen für die Zukunft des höheren Bibliotheksdienstes.
 
People interested in pursuing a career in academic librarianship find a number of different ways to achieve this professional goal. This article focuses and reflects on the advanced studies degree MAS LIS – Master of Advanced Studies in Library and Information Science – as offered by the University of Zurich. It ventures to assess the prospects and trends of this kind of advanced degree for the future of academic librarianship.
 
Files in this item
Thumbnail
BFP.2022.0035_Schüpbach_Langenegger_Preprint_2022.pdf — Adobe PDF — 288.5 Kb
MD5: bfcb7b6911323c90a26cff4945b61b3f
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International(CC BY-NC-ND 4.0) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/25706
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/25706
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/25706">https://doi.org/10.18452/25706</a>