Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Artikel und Monographien
  • Erstveröffentlichungen
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Artikel und Monographien
  • Erstveröffentlichungen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Artikel und Monographien
  • Erstveröffentlichungen
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Artikel und Monographien
  • Erstveröffentlichungen
  • View Item
2023-04-04Berichte und sonstige Texte DOI: 10.18452/25709
Berliner Modell zur Mobilitätsbildung
Stiller, Jurik cc
Röll, Verena
Miehle, Lotte
Stage, Diana
Becker, Julia
Pech, Detlef
Schwedes, Oliver cc
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät
Das Berliner Modell zur Mobilitätsbildung ist in Erweiterung bisheriger Modelle für Bildungs- und Erziehungskonzepte im Kontext der räumlichen Mobilität entwickelt worden. Es definiert um zukunfts-, kind und fachorientierte Mobilitätsbildung zu definieren. Für die drei Dimensionen "Bewegung", "Wahrnehmung" und "Mitgestaltung" werden Kompetenzfacetten auf Ebene der zugehörigen gesellschaftlichen Rahmenbedingungen sowie auf Ebene des individuellen Kompetenzerwerbs beschrieben. Hinzu tritt eine Übersicht internationaler, nationalen Rahmenbedingungen sowie von Zielen der Mobilitätsbildung.
 
The Berlin Model for Mobility Education has been developed as an extension of previous models for educational concepts in the context of spatial mobility. It aims at defining future-, child- and subject-oriented mobility education. For the three dimensions "moving", "perceiving" and "participating", competence facets are described on the level of the related social framework conditions as well as on the level of individual competence acquisition. In addition, an overview of international and national frameworks as well as of the goals of mobility education is provided.
 
Files in this item
Thumbnail
Mobilitätsbildungsmodell_2023.pdf — Adobe PDF — 340.5 Kb
MD5: 1c4d03d76426fcdb3c8563ad3030f482
Notes
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY 4.0) Attribution 4.0 International(CC BY 4.0) Attribution 4.0 International
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/25709
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/25709
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/25709">https://doi.org/10.18452/25709</a>