Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Forschungsdaten
  • Forschungsdatensammlungen
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Forschungsdaten
  • Forschungsdatensammlungen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Forschungsdaten
  • Forschungsdatensammlungen
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Forschungsdaten
  • Forschungsdatensammlungen
  • View Item
2023-05-23Datensatz DOI: 10.18452/24795
Research Data for the Systematic Review "Professional Development Programs to Improve Science Teachers’ Argumentation Skills"
Weß, Raphael cc
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Die hier vorliegenden Forschungsdaten sind zur Publikation „Professional Development Programs to Improve Science Teachers’ Argumentation Skills – A Systematic Review“ zu verorten. Der erste Datensatz ArgumentationPDP-SystematicReview-AllData-StudySelection illustriert sowohl die Datengrundlage von drei Datenbanken zu Argumentationsfortbildungen, als auch auf dieser Grundlage den Auswahlprozess der für das Review passenden 64 Publikationen. Der zweite Datensatz ArgumentationPDP-SystematicReview-StudiesCategories beinhaltet die Kodierung der 64 Studien in den für die Forschungsarbeit relevanten Kategorien sowie darauf aufbauende Häufigkeitszählungen. Das verwendete Kategoriensystem Review-Categories-CodingManual mit genaueren Beschreibungen der relevanten Kategorien selbst ist ebenfalls verfügbar.
 
The research data presented here refers to the publication "Professional Development Programs to Improve Science Teachers’ Argumentation Skills – A Systematic Review". The first dataset ArgumentationPDP-SystematicReview-AllData-StudySelection illustrates both the data basis of three databases on argumentation PDPs, and on this basis the selection process of the 64 publications suitable for the review. The second dataset ArgumentationPDP-SystematicReview-StudiesCategories includes the coding of the 64 studies into categories relevant to the research, as well as frequency counts based on these categories. The used category system Review-Categories-CodingManual itself with deeper descriptions of the relevant categories is also available.
 
Files in this item
ArgumentationPDP-Review-Overview-Research-Data.docx — Microsoft Word 2007 — 14.42 Kb
MD5: 849848331b034f17a8ab64842931c7a4
ArgumentationPDP-SystematicReview-AllData-StudySelection.xlsx — Microsoft Excel 2007 — 200.4 Kb
MD5: 86e100654d73f257a9c0486e3a407801
ArgumentationPDP-SystematicReview-StudiesCategories.xlsx — Microsoft Excel 2007 — 82.28 Kb
MD5: 32bd4a498580391a8be9b3a9faa191df
ArgumentationPDP-Review-Categories-CodingManual.docx — Microsoft Word 2007 — 20.83 Kb
MD5: bf4c303faf817b7b9dac4496d14f383f
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
(CC BY-NC-SA 3.0 DE) Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 3.0 Deutschland(CC BY-NC-SA 3.0 DE) Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 3.0 Deutschland(CC BY-NC-SA 3.0 DE) Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 3.0 Deutschland(CC BY-NC-SA 3.0 DE) Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 3.0 Deutschland
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/24795
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/24795
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/24795">https://doi.org/10.18452/24795</a>