Research Data for the Systematic Review "Professional Development Programs to Improve Science Teachers’ Argumentation Skills"
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Die hier vorliegenden Forschungsdaten sind zur Publikation „Professional Development Programs to Improve Science Teachers’ Argumentation Skills – A Systematic Review“ zu verorten. Der erste Datensatz ArgumentationPDP-SystematicReview-AllData-StudySelection illustriert sowohl die Datengrundlage von drei Datenbanken zu Argumentationsfortbildungen, als auch auf dieser Grundlage den Auswahlprozess der für das Review passenden 64 Publikationen. Der zweite Datensatz ArgumentationPDP-SystematicReview-StudiesCategories beinhaltet die Kodierung der 64 Studien in den für die Forschungsarbeit relevanten Kategorien sowie darauf aufbauende Häufigkeitszählungen. Das verwendete Kategoriensystem Review-Categories-CodingManual mit genaueren Beschreibungen der relevanten Kategorien selbst ist ebenfalls verfügbar. The research data presented here refers to the publication "Professional Development Programs to Improve Science Teachers’ Argumentation Skills – A Systematic Review". The first dataset ArgumentationPDP-SystematicReview-AllData-StudySelection illustrates both the data basis of three databases on argumentation PDPs, and on this basis the selection process of the 64 publications suitable for the review. The second dataset ArgumentationPDP-SystematicReview-StudiesCategories includes the coding of the 64 studies into categories relevant to the research, as well as frequency counts based on these categories. The used category system Review-Categories-CodingManual itself with deeper descriptions of the relevant categories is also available.
Files in this item