Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
Search 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Search
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CommunityTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
DDC
370 Bildung und Erziehung (21)
400 Sprache (21)
407 Ausbildung, Forschung, verwandte Themen (21)
378 Hochschulbildung (Tertiärbereich) (14)410 Linguistik (3)366 Geheimbünde und Geheimgesellschaften (1)379 Bildungspolitik (1)420 Englisch und Altenglisch (Angelsächsisch) (1)440 Französisch und verwandte romanische Sprachen (1)448 Gebrauch der französischen Standardsprache (Präskriptive Linguistik) (1)
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CommunityTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
DDC
370 Bildung und Erziehung (21)
400 Sprache (21)
407 Ausbildung, Forschung, verwandte Themen (21)
378 Hochschulbildung (Tertiärbereich) (14)410 Linguistik (3)366 Geheimbünde und Geheimgesellschaften (1)379 Bildungspolitik (1)420 Englisch und Altenglisch (Angelsächsisch) (1)440 Französisch und verwandte romanische Sprachen (1)448 Gebrauch der französischen Standardsprache (Präskriptive Linguistik) (1)
Search 
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Search
  • edoc-Server Home
  • Elektronische Zeitschriften
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filter

Use filters to refine search results.

Now showing items 1-10 of 21

  • Sort by:
  • Relevance
  • Title ascending
  • Title descending
  • Issue date ascending
  • Issue date descending
  • Results per page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
2019-10-18Zeitschriftenartikel
Alumnado inmigrante y competencia plurilingüe en la escuela inclusiva 
Etxeberria, Felix; Garmendia, Joxe; Murua, Hilario; Arrieta, Elisabete
Este trabajo trata sobre la acogida del alumnado inmigrante en la enseñanza primaria, con una atención particular al alumnado inmigrante recién llegado y especialmente en lo que respecta al aprendizaje de la(s) lengua(s) ...
2019-10-18Zeitschriftenartikel
La notion de « communauté plurilingue urbaine » au crible de la littérature du domaine : un état de l’art 
Brudermann, Cédric; Aguilar, José; Abouzaïd, Myriam
Cet article a pour objectif de nourrir la réflexion autour de la notion de communauté plurilingue urbaine à la lumière de publications scientifiques plurilingues en didactique des langues et des cultures/sciences de ...
2019-10-18Zeitschriftenartikel
Multilinguisme en situation d’enseignement du Français Langue Etrangère : attitudes des enseignants envers les langues autres que la langue cible 
Xue, Lin
Les attitudes des enseignants de langues étrangères envers les langues des apprenants, déjà acquises antérieurement, pourraient avoir un impact sur les représentations des apprenants en question, en ce qui concerne la ...
2019-10-18Zeitschriftenartikel
Editorial (EN FR DE ES) 
Breidbach, Stephan; Fäcke, Christiane; Narcy-Combes, Marie-Françoise
The second volume of Langscape’s scholarly open-access, peer-reviewed online journal is devoted to a topic of concern to parents, researchers, educators and politicians: Migration movements and identities in European ...
2019-10-18Heft oder Ausgabe einer Zeitschrift
Language Education and Multilingualism ‒ The Langscape Journal. Vol.2 
Fäcke, Christiane; Narcy-Combes, Marie-Françoise; Breidbach, Stephan
The second volume of Langscape’s scholarly open-access, peer-reviewed online journal is devoted to a topic of concern to parents, researchers, educators and politicians: Migration movements and identities in European ...
2019-10-18Zeitschriftenartikel
Circulation migratoire et bi-/plurilinguisme dans le système éducatif tchèque 
Gruntová, Blanka
La République tchèque fait partie des jeunes Etats-nations, constitués après l’effondrement du bloc soviétique en Europe. Traditionnellement pays de départ, elle commence à se profiler également comme pays d’accueil au ...
2019-10-18Zeitschriftenartikel
Transkulturelles und mehrsprachiges Lernen in heterogenen Lerngruppen 
Impulse für eine diversitätssensible Fremdsprachenlehrer*innenbildung
Hennig-Klein, Eva-Maria
Durch zunehmende Migrationsbewegungen werden sprachlich-kulturelle Ressourcen von Schüler-innen und Schülern und somit die Ausgangslage für die Initiierung von sprachlichen und kulturellen Lernprozessen im Fremdsprachenunterricht ...
2021-01-18Heft oder Ausgabe einer Zeitschrift
Language Education and Multilingualism ‒ The Langscape Journal. Vol.3 
Abendroth-Timmer, Dagmar; Aguilar, José; Brudermann, Cédric; Miras, Grégory; Schneider, Ramona; Fäcke, Christiane; Narcy-Combes, Marie-Françoise; Breidbach, Stephan
Für die Abfassung des dritten Bandes von LEM freuen wir uns, eine Gruppe von Forscher*innen von Langscape begrüßen zu dürfen: Prof. Dr. Dagmar Abendroth-Timmer vom Romanischen Seminar der Universität Siegen, Dr. José Aguilar ...
2021-10-12Zeitschriftenartikel
Virtuelle Projekte in der Fremdsprachenlehrer*innenbildung 
Empirische Analysen zu Translanguaging-Prozessen
Abendroth-Timmer, Dagmar; Schneider, Ramona
Communication situations in multilingual projects are characterised by unequal linguistic competence of the participants – concerning L1 and/or other languages (LX). We will analyse data from a virtual project of the ...
2021-10-12Zeitschriftenartikel
Etude des affordances pluri/multilingues pour la formation des étudiants en didactique des langues 
Hoppe, Christelle
Le concept des affordances dans le domaine de l’enseignement-apprentissage des langues suscite de l’intérêt mais reste encore peu utilisé dans le domaine du pluri/multilinguisme. Hormis son intérêt pour l’enseignement et ...
  • 1
  • 2
  • 3
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin