Logo of Humboldt-Universität zu BerlinLogo of Humboldt-Universität zu Berlin
edoc-Server
Open-Access-Publikationsserver der Humboldt-Universität
de|en
Header image: facade of Humboldt-Universität zu Berlin
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Schriftenreihen und Sammelbände
  • Projekte und weitere Einrichtungen
  • Exzellenzcluster 264 Topoi
  • Band 39: Spatial Metaphors. Ancient Texts and Transformations
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Schriftenreihen und Sammelbände
  • Projekte und weitere Einrichtungen
  • Exzellenzcluster 264 Topoi
  • Band 39: Spatial Metaphors. Ancient Texts and Transformations
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
All of edoc-ServerCommunity & CollectionTitleAuthorSubjectThis CollectionTitleAuthorSubject
PublishLoginRegisterHelp
StatisticsView Usage Statistics
View Item 
  • edoc-Server Home
  • Schriftenreihen und Sammelbände
  • Projekte und weitere Einrichtungen
  • Exzellenzcluster 264 Topoi
  • Band 39: Spatial Metaphors. Ancient Texts and Transformations
  • View Item
  • edoc-Server Home
  • Schriftenreihen und Sammelbände
  • Projekte und weitere Einrichtungen
  • Exzellenzcluster 264 Topoi
  • Band 39: Spatial Metaphors. Ancient Texts and Transformations
  • View Item
2016-05-01Teil eines Buches DOI: 10.18452/5333
In Other Words: George Herbert’s Metaphorical Textures
Lobsien, Verena Olejniczak
Der Aufsatz untersucht Struktur und Funktion der konzeptuellen Metapher (conceit) in der metaphysischen Dichtung des 17. Jahrhunderts. Am Beispiel zweier Gedichte von George Herbert, „Love (3)“ und „Easter Wings“, wird gezeigt, wie poetische Texte mit ihrer äußersten, paradoxen Herausforderung umgehen: „mit anderen Worten“ das zu sagen, was sich als Verborgenes und Transzendentes der sprachlichen Verfügung, zugleich jeder räumlichen Repräsentation entzieht.
 
The essay shows how seventeenth-century English poetry faces the ultimate challenge to conceptual metaphor. In a close reading of “Love (3)” and “Easter-wings” it explores metaphysical conceits that appear capable of presenting the unrepresentable by referring allegorically – that is to say, literally ‘in other words’ – to what must by definition remain beyond language: God’s redemptive action in the resurrection.
 
Files in this item
Thumbnail
221.pdf — Adobe PDF — 165.9 Kb
MD5: 624db1959148a21138a456810ecb7719
Cite
BibTeX
EndNote
RIS
Namensnennung - Keine kommerzielle NutzungNamensnennung - Keine kommerzielle NutzungNamensnennung - Keine kommerzielle Nutzung
Details
DINI-Zertifikat 2019OpenAIRE validatedORCID Consortium
Imprint Policy Contact Data Privacy Statement
A service of University Library and Computer and Media Service
© Humboldt-Universität zu Berlin
 
DOI
10.18452/5333
Permanent URL
https://doi.org/10.18452/5333
HTML
<a href="https://doi.org/10.18452/5333">https://doi.org/10.18452/5333</a>